Fuldkorn kan mærkes

”Fuldkorn kan mærkes” er titlen på Fuldkornspartnerskabets nye kampagneindsats. Det overordnede mål er at fastholde og øge danskernes kendskab til det orange fuldkornslogo, som 68 procent af danskerne i dag kender til eller har set.

Fuldkornspartnerskabet vil med kampagnen også slå et slag for, at kornprodukter er blandt de fødevarer, der har det laveste klimaaftryk. Et vigtigt budskab, som Fuldkornspartnerskabet i højere grad vil kommunikere i fremtiden:

”Der er nu to gode grunde til at spise fuldkorn – dels, at fuldkorn er et af de Officielle Kostråd og dels, at kornprodukter er blandt de fødevarer, der har det laveste klimaaftryk og mangfoldigheden i udvalget af fuldkornsprodukter giver en masse muligheder for de forbrugere, der ønsker at spise klimavenligt” siger Rikke Iben Neess, som er kampagneleder for Fuldkornspartnerskabet.

Kampagnen består af ovenstående fem billeder, der hver især har fanget et hverdagsmoment, hvor fuldkorn kan mærkes. Billederne skal tale til følelserne. Kampagnen er udviklet, så fuldkornspartnerne selv kan beslutte, hvornår og hvor de deler materialet og kampagnen vil således køre løbende fra den 12. september 2022 og ind i foråret 2023.
Kampagnen er udviklet til sociale medier og findes også i et annonceformat.
Se vores partners indsats på FacebookLinkedin.

Fuldkornspartnerskabet består af Kræftens Bekæmpelse, Hjerteforeningen, Fødevarestyrelsen, Diabetesforeningen og 25 visionære fødevarevirksomheder, som alle arbejder for at forbedre folkesundheden ved at få danskerne til at spise mere fuldkorn. Læs mere her.