Fuldkornspartnerne

”I vores virksomhed er fuldkorn blevet noget af det første vi taler om, når et nyt produkt skal udvikles. Det siger noget om, hvor stærk en parameter fuldkorn er blevet”

– Jan Poulsen, Director Product Development Baking and Technical Support, Lantmännen Cerealia A/S

Aldi
Aurion
Barilla
Coop
CrispyFood
DI Fødevarer
Diabetesforeningen
fvst
Food Solutions
Geia
Good Food Group logo
Hjerteforeningen
Kohberg
KraeftensBekaempelse
LantCerealia
lm-unibake
Nestle
Nordlie Food A/S logo
Orkla Foods Danmark logo
Pågen
rema1000
Salling group
Schulstad
Skærtoft mølle
Valsemøllen

“Som aktiv partner i Fuldkornspartnerskabet arbejder Kohberg for den offentlige folkesundhed og på at få danskerne til at følge det officielle kostråd: ”Spis mere fuldkorn”. Kohberg lancerer løbende nye og velsmagende brød til markedet med logoet for at hjælpe forbrugerne til at følge kostrådet. Logoet garanterer, at brødet har en høj andel af fuldkorn og også en ernæringsprofil, der følger Nøglehullet hvad angår fedt, sukker, salt og fibre. 18 af vores brød og boller var i 2022 mærket med Fuldkornslogoet, og hver gang vi introducerer nye brød og boller, overvejer vi, om brødet er egnet til at indeholde en højere andel fuldkorn og dermed blive mærket med Fuldkornslogoet”.

– Rikke Lynggaard, Markedschef, Kohberg Bakery Group A/S