Forårskampagne 2016

Find opskriften på burger med bønnebøf her.

Mange danskere har svært ved at nå op på de 75 gram fuldkorn om dagen, som Fødevarestyrelsen anbefaler. Det skyldes ofte, at der mangler viden om hvilke varer, der indeholder fuldkorn. Denne kampagne skulle derfor bidrage til at øge danskernes kendskab til fuldkorn, fuldkornsprodukter og fuldkornslogoet.

Forårskampagne med fokus på smag

Smag skal være i højsæde, også når vi taler fuldkorn. Derfor satte Fuldkornspartnerskabet denne kampagne igang i 2016. Kampagnen skulle give forbrugerne en bedre forståelse for, hvilke produkter, de skal vælge, hvis de vil have fuldkorn i maden samt inspirere til at lave lækre måltider med fuldkorn.

Kampagnen fandt sted fra 26. maj til 12. juni og bestod blandt andet af aktiviteter hos fuldkornspartnerne, annoncekampagne i fitnesscentre, en konkurrence på Fuldkornspartnerskabets facebookside samt øget synlighed omkring det orange fuldkornslogo i flere dagligvarekæder og hos 55 kommuner.

Opnået effekt
  • SuperBrugsen, Føtex, Rema 1000, Bilka, Netto, Fakta og Lokal Brugsen havde tilbud på fuldkornsprodukter i kampagneperioden. Særligt Rema 1000 og SuperBrugsen satte fokus på fuldkorn og anvendte logoet.
  • Videoen med bønnebøfburger fik en reach på 273.000 personer og 124.293 views.
  • “Vind en gourmetmiddag” konkurrenceopslaget fik en reach på 113.676 personer.
  • Carrotstick satte fokus på fuldkorn i perioden uge 22-23 med bannerannonce, fuldkornsopskrifter på hjemmesiden og deres sociale medier. Totale antal visninger var 18.877.
  • FREE card: 94% trækprocent (gennemsnit) 90.000 postkort i alt.