Vil du have det hele med?

Hvorfor gå glip af noget, når du kan få det hele med?

Unge kvinder spiser mindre fuldkorn end gennemsnittet og langt mindre end den anbefalede mængde. Derfor besluttede vi at lave en kampagne med Mathias ”Zanka” Jørgensen som model for at få de unge kvinders øjne op for fuldkorn.

Med denne kampagne fulgte Fuldkornspartnerskabet op på en tidligere indsats målrettet de unge mænd.

Kampagnens mål var at fange de unge kvinders opmærksomhed og motivere dem til at spise mere fuldkorn fremover. Når man er ung, ønsker man ikke at gå glip af noget, og det tema tog kampagnen udgangspunkt i. For fuldkorn handler om at få det hele med – også kimen og skaldelene, hvor de fleste vitaminer, fibre og mineraler sidder.

Mere fuldkorn til danskerne sammen med Mathias Zanka Jørgensen

Kampagnen blev udbredt via plakater, presseomtale, go-cards, radioindlæg og blogs. Også de sociale medier blev taget i brug og på flere af fuldkornspartnernes hjemmesider figurerede Mathias Zanka Jørgensen i kampagneperioden.

“Jeg stiller op for kampagnen for Fuldkornspartnerskabet, fordi det, du spiser betyder meget. Og hvis jeg kan skabe fokus på at få unge til at spise mere fuldkorn, så er dét et lille skridt på den rigtige vej”,

– Mathias “Zanka” Jørgensen.

Opnået effekt
  • Kampagnen blev udgivet i 11 webartikler, bl.a. dr.dk, Børsen, Berlingske og Se og Hør.
  • Et radiospot kaldet “Halløj i betalingsringen” kørte i kampagneperioden.
  • 3 forskellige blogs var også med til at udbrede kampagnen.
  • 6 fuldkornspartnere brugte kampagnebilledet på deres websider.
  • Kampagnen fik 3 delinger på Facebook.
  • Kræftens Bekæmpelse satte kampagnen i deres nyhedsbrev til yngre kvinder.